PickwickUTRECHT – Thee is bij Douwe Egberts de komende jaren net zo belangrijk voor het bedrijf als koffie. Het concern investeert veel in de verdere ontwikkeling van het A-merk Pickwick. Het theemerk moet voortaan niet alleen het reguliere assortiment bieden, maar zal ook de hogere segmenten van de markt gaan invullen.

Dit heeft Douwe Egberts bevestigd aan vakblad Out.of.Home Shops. “We hebben de afgelopen jaren in de Nederlandse horeca wat stof op onze merken laten neerdalen”, aldus Frans Saelman, directeur Douwe Egberts Professional. “Als Douwe Egberts hebben we een historie van meer dan 260 jaar. Met onze koffie en met thee zijn we marktleider. Aan ons dan ook de taak de rol van absolute marktleider op ons te nemen en de kansen die er in retail en out-of-home met koffie en thee zijn, optimaal te benutten”, aldus Saelman.

Nieuwe theeconcepten
Daarom is er voor Pickwick een ambitieuze doelstelling geformuleerd voor de zakelijke markt, waarbij het vooral draait om de beleving rond thee. Om thee meerwaarde en herkomst te geven, introduceert Pickwick dit voorjaar dan ook drie theeconcepten: Pickwick Slow Tea, Pickwick Leafs en het nieuwe premium merk Tea Forté. In eerste instantie is Tea Forté exclusief voor de high end horeca. Op termijn kunnen de innovaties ook in de supermarkt verkrijgbaar zijn, want trends ontstaan in horeca. “Met deze drie theeconcepten van Pickwick benadrukken we dat thee een product is met historie, met heritage, een kwaliteitsproduct waar je de tijd voor neemt”, zegt sr. product marketeer Alice Bröcker. “We geloven dat we met deze boodschap thee in Nederland naar een hoger plan kunnen trekken.”
Lees meer hierover in de komende uitgave van Levensmiddelenkrant.

Bron: outofhome-shops.nl

Geef een reactie