Jumbo en DE ‘verbouwen’ samen koffie- en theeschap

SCHIJNDEL – Jumbo en Douwe Egberts hebben de handen ineen geslagen en de ‘koffie en thee winkelstraat’ van Jumbo winkels door het hele land verbouwd en overzichtelijker ingericht en volgens eigen zeggen nieuwe allure gegeven.

Dit maakten de partijen vandaag bekend. De samenwerking is rechtstreeks het gevolg van de nieuwe afdeling shopper marketing waarmee DE is gestart. Een negenkoppige specialistenteam staat volgens DE in dienst van de totale categorie warme dranken. “Het doel is, vanuit een neutrale positie, aan de hand van op maat gemaakte categorieplannen per supermarktformule de totale warmedrankencategorie te laten groeien. Deze omvangrijke schapombouw bij Jumbo is een eerste resultaat na een intensieve samenwerking tussen categorie-experts van beide bedrijven”, aldus het persbericht.Algemeen directeur Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten is enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen: “Deze kwaliteitsslag in het koffie- en theeschap sluit helemaal aan bij het streven van Jumbo naar de allerbeste kwaliteit, bij alles wat we doen. Dit is des te waardevoller, omdat we klanten met deze schapindeling nog beter van dienst kunnen zijn. Zeker op het gebied van koffie en thee is dit van groot belang. Dit zijn immers producten die vrijwel al onze klanten dagelijks gebruiken.”

Douwe Egberts heeft 150 eigen medewerkers ingezet om deze dag de schappen om te bouwen samen met de mensen van Jumbo. “Onze financials, juristen, office managers en marketeers vinden het leuk en leerzaam om alle koffie- en theeproducten die ons land rijk is door hun handen te laten gaan en te genieten van het resultaat dat een goed doordacht, mooi ogend en strategisch schap brengt”, aldus DE.

Bron: Levensmiddelenkrant.nl

1 gedachte over “Jumbo en DE ‘verbouwen’ samen koffie- en theeschap”

  1. Bijzonder nieuws, ik vraag mij wel af hoe Douwe Egberst vanuit een neutrale positie de schappen kan indelen? 🙂 verder wel een goede zaak, koffie en thee verdienen het als product om beter gepresenteerd te worden. Vooral thee vindt ik in de supermarkten waar ik kom veel te veel verstopt en overall gepresenteerd!

    Beantwoorden

Plaats een reactie