Lipton & premium theezakjes voor de Horeca

We kennen natuurlijk allemaal het thee merk Lipton wel, een van de oudste en bekendste thee merken op deze wereld. Lipton is opgericht in 1900 door Thomas Lipton, een kruidenier die geboren is op 10 mei 1848 in Schotland. Lipton is tegenwoordig een van de grootste en oudste thee bedrijven op de wereld. Lipton is aanwezig in meer dan 110 landen en Lipton heeft zichzelf gespecialiseerd in het verkopen van thee in theezakjes en IJsthee. Lipton heeft de nadruk erg op innovatie en duurzaamheid liggen. Ze hebben eigen theeplantages in Sri-Lanka, Kenia en India. Lees hier meer over Lipton in onze encyclopedie.

De meeste mensen kennen Lipton uit de supermarkt van hun Yellow label theezakjes en ijsthee. Persoonlijk drink ik zelden Lipton thee omdat ik thuis een grote kast vol heerlijke losse theeën heb samen met theezakjes van verschillende premium thee merken voor de momenten dat ik wat minder tijd heb. Maar Lipton is niet voor niets zo groot geworden en voldoet aan een behoefte van vele mensen, snel een kop thee kunnen zetten met keuze uit verschillende smaken waar je van kunt genieten, en hier zijn ze toch goed in geslaagd.

Sinds kort heeft Lipton ook een premium merk op de markt gebracht waarmee Lipton zich meer op de Horeca richt. Op de Beleef thee 2011 beurs hebben wij deze nieuwe productlijn bekeken en uitgebreid geproefd. Om te beginnen onze complimenten voor de uitstraling want het ziet er allemaal heel mooi & sfeervol uit, en ook belangrijk, de smaakjes die wij geprobeerd hebben vonden wij erg lekker en fris.  Een persoonlijk favoriet is de Moroccan Mint

De nieuwe theezakjes, die alleen in de horeca verkrijgbaar zijn, zijn een grote verbetering. Afgezien van de nieuwe frisse kleuren is ook de verpakking compleet vernieuwd. De theedozen waar de theezakjes in de horeca in gepresenteerd worden zijn erg eigentijds en sfeervol. Een groot voordeel van de nieuwe stijl van de zakjes,  je krijgt veel gemakkelijker een beeld van welke smaak in welk zakje zit.

Zowel de zakjes als de dozen waar de theezakjes in aangeboden worden hebben een premium uitstraling.

Een andere grote aanpassing is dat de verpakking van de zakjes niet meer van papier is maar van plastic. Geur, lucht en licht dicht, stukken beter voor de thee, echter wel even wennen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *